משחק תנועה :”החופש שבמגבלה”

הילדים כל הזמן פותחים את המקרר ואוכלים? אתם עובדים במטבח כל היום? הילדים מתלוננים: משעמם לי !!! נמאס לי להיות בבית! קשה כל כך הרבה זמן לא לצאת החוצה. כולם כבר מטפסים על הקירות.

רוצים לעשות מהלימון לימונדה? האם העובדה שכולנו מוגבלים וסגורים בבתים יכולה גם לאפשר מרחב להתפתחות? האם אפשר לחוות תחושת חופש למול המגבלה?

אני זוכרת שתמיד הייתי נוסעת לביתי בדרך מסוימת, עד שיום אחד היא נחסמה עמד רכב של שוטר וחסם את הכביש, פתאום חשתי מבולבלת תקועה, ולא הבנתי איך אני אמורה לנסוע, אך אז גיליתי שלמעשה יש דרך הרבה יותר קלה ופשוטה ומאז אני נוסעת בדרך הזו.

אז אני מזמינה אתכם להתנסות משפחתית חוויתית בתנועה ומוזיקה סביב נושא ״המגבלה״ שיכולה לאפשר עיבוד רגשי לתחושת המגבלה שיתכן ורובינו חווים נוכח ההסגר בו אנו נמצאים. ואולי לעזור לגלות גם את החופש שהמגבלה מאפשרת:

משמיעים מוזיקה שילדים בוחרים ואוהבים ורוקדים חופשי. תנו לעצמכם כמה דקות לחוות את המוזיקה, להשתחרר ולהנות.

מחליטים יחד או מאפשרים לכל ילד בתורו להחליט על איבר מסויים שאי אפשר להזיז כמו לדוגמה: הזרועה צמודה לגוף ולא יכולה לזוז, או שאפשר לעמוד רק על רגל אחת, או שתי הרגלים קשורות יחד…

כעת כולם מנסים לנוע עם המגבלה. נסו לחפש את החופש התנועתי למרות המגבלה.

שימו לב: איזה רגשות ותחושות עולות בילדכם ובכם? תסכול? כעס? תקיעות? אולי מוטיבציה לנסות ולאתגר את עצמכם? רצון לחקור איך אפשר לנוע למרות המגבלה? או שאתם מראש מוותרים ונמנעים? הדרך בה הילד יגיב להתנסות מספרת רבות על הדרך בה יגיב בחיים מול מגבלה ועל צורות ההתמודדות שלו.

זו הזדמנות עבורכם לעזור להם לראות שמגבלה היא גם הזדמנות, וגם מאפשרת. אם מצליחים להישאר בהתנסות אפשר לגלות תחושות חדשות, אולי צורות תנועה חדשות, אולי איברים אחרים פתאום יהיו יותר נוכחים בתנועה.

נסו לשחק עם המרחב, להשתמש בהרבה ומעט מרחב, שימו לב לקצב של התנועה, לנשימה, נסו לנוע בעמידה ועל הרצפה, בקצב מהיר ואיטי, מה המגבלה מאפשרת?

אפשר לשאול בסוף איך הרגיש לנוע עם מגבלה? האם המגבלה אפשרה לכם לגלות ולנסות דברים חדשים?

מגבלה יכולה להיות גם המוזיקה: איך נעים ורוקדים כשהמוזיקה היא לא מה שבחרנו? או שזה לא מה שאתם אוהבים ומתחברים אליו, אך אם נשארים ומתמודדים עם הקושי אולי מגלים איכויות תנועתיות חדשות?

מוזמנים לנסות ולשתף אותי מה גיליתם, חוויתם, או הרגשתם?

לסיכום:

לפעמים מגבלה היא גם הזדמנות. ובימים אלו כשכולנו בהסגר, מבודדים ללא יכולת לצאת לנוע לפגוש ולעשות, זו גם הזדמנות לפגוש את עצמנו. לנוח, ולאפשר לתהליכים פנימיים וחיצוניים חדשים לקרות. המגבלה לפעמים יכולה לאפשר לנו לגלות דברים חדשים ודרכים חדשים להתמודד עם המציאות. היכולת להצליח לשמור ולמצוא את החופש הפנימי בתוכנו למרות המגבלה הוא האתגר. ולפעמים כשאנו מצליחים לשמור על ראש פתוח וחופשי למרות המגבלה, המגבלה יכולה להזמין ולבטא יצירתיות רבה.

האם גם מגבלת הקורונה יכולה להזמין להכרות ומפגש חדש עם עצמכם?

סקרנים לגלות ולהבין עוד על משחקו של הילד, וכיצד ניתן להבין ולעזור לילדכם דרך הקשבה למשחקו? אם כן, אני שמחה ומתרגשת להציג לכם סרטון הדרכתי קצר וחינמי שיצרתי בנושא:

http://bit.ly/2L2DZzI

נשארת עם שאלות לגבי ילדך, את מוזמנת ליצור איתי קשר בנייד 054-5222173 הילה.